7 Ağustos 2011 Pazar

TATİL

Merhaba....Yine çok uzun bir ara oldu biliyorum. Benimkisi kışlık bir blog oldu iyice. Yazın yoğunluktan fırsat kalmıyor. Ama beni izleyenlerin varlığı da yazmadığım zaman suçluluk hissettiriyor. Bundan böyle tarifler dışında gezdiğim yerler ve yemek mekanları hakkında da bikaç şey yazayım diyorum, ne dersiniz ?

Son tatilden başlayayım. Marmaris'e gitmemiştim daha önce. Bir daha gidermiyim...sanmam. Çok kalabalık, çok gürültülü. Turist sayısı inanılmaz.Beyler için ek bilgi : gördüğüm en güzel rus kızları ordaydı. Her yer çıtır rus kızlarıyla dolu. ( gitmek istemememin onlarla hiç ilgisi yok :) )

Akşamları sahilde, marinanın olduğu yerler de pek çok yemek alternatifi var. Biz " Nil restaurantı " tercih ettik. Güzel bir balık lokantası. Deniz kenarında keyifle rakı- balık yaptık. Giderseniz uğrayın derim.

İnsan 40 yaşında da saçma sapan hatalar yapabiliyormuş. Dalyan'a tekne gezisi yapalım dedik. Yaptık da.. Ama bizimkisi tekne değil, resmen şehir hatları vapuruydu !!!  300 kişi 10 saat aynı teknede... Yine turist ağırlıklıydı. Her şey iyi hoş da, o müzikler dayanılır gibi diildi. Gençler ve turistler hayatından memnundu ama biz I-IIhh....Her aldığınız içecek ve yiyecek çok pahalı. Kesinlikle tavsiye etmiyorum. Gittiğimiz firmanın adı Barkas idi.

Dalyan'a gelince küçük teknelere bindik ve sazlıkların arasından dolaşarak dünyanın en güzel 3. plajı olduğu söylenen iztuzu'na geldik. Bir yanı tatlı su, diğer yanı deniz. Güzel yerler. Sonra kaya mezarlarını gördük, hikayelerini dinledik. Yavaş yavaş çamur banyosuna doğru geldik. Çamur banyosundan sonra, faydalı olduğu söylenen kükürt havuzuna girdik. Kükürt inanılmaz kötü kokuyor. Ama havuzdan ferahlamış bir şekilde çıkıyorsunuz, o da ayrı. Sonra şansımız yaver gitti ve dönüş yolunda Caretta caretta gördük. İşte o anlar güzeldi :)

Marmaris dönüşü Göcek'e uğradık. En son üniversite de iken gitmiştim. Bir uğrayıp Fethiye'ye geçelim diyorduk. Ama Göcek'ten çıkış yolunu ararken yolumuzu kaybettik. Ormanın içinden geçerken bir otel gördük "Forest Gate".. Girip bir bakalım dedik veee..tatilinin geri kalanını orada geçirdik. Çok sakin, çok hoş ve keyifli 4 gün geçirdik. Göcek içinden denize girmek mümkün olmadığı için kalmayı hiç düşünmemiştik ama otel öyle güzeldiki sadece havuzu bile bize yetti.

Marmaristeki tekne travması henüz üzerimizden atamamıştık ama Göcek'den de tekne turu olmadan ayrılmak olmaz ki..Tereddütle yaklaştığımız bir teknenin ilgili ve güleryüzlü sahibi Gülay hanım'la konuşunca " tamam " dedik ve ertesi sabah için sözleştik. İyiki  gitmişizzz.. İnanılmaz güzel bir gün geçirdik. Yemekleri de dahil  herşey çok güzeldi. Göcek'e giderseniz 12 ada turunu mutlaka yapmalısınız. Teknenin adı   "Akdeniz- F" . Denemelisiniz.

Göcek'de de turistler yoğunlukta. Ama Marmarisdekilere göre daha paralı oldukları belli. Elit bir tabaka var. Karmaşadan uzak, bol yeşilliği olan çok hoş bir yer Göcek.

Akşamları sahile indiğnizde yemek için pekçok alternatif var. Herbiri birbirinden güzel. Karar veremiyorsunuz nerede yiyeceğinize. Biz Massimo ve Blue'da yedik. Her ikisi de italyan restaurantı ve ortak firmalar. İkisi de iyiydi. Tavsiye ederim.

Şimdi sıra kendi mutfağımda... Tatil dönüşü çok işim var çoookkk :))