16 Eylül 2012 Pazar

VİŞNE LİKÖRÜ

     Ev yapımı likör konusuna bu yıl kafayı taktım. Önceliği vişneye verdim ve tam mevsimin de alıp denedim. Bence sonuç başarılı. Ama henüz kimseye denetemedim çünkü votkasını bu sabah ekledim. Beğenileceğinden şüphem yok :)
     Tabi bu votka ekleme işini sabah sabah yapmasam iyiydi. Herşey şu şekilde gelişti: "biraz votka ekleyeyim, tadına bakayım...hımmm, az geldi, biraz daha ekleyip tadına bakayım...mımııımmm...sanki biraz daha eklemeliyim :)))"
     Neyseki bugün pazar ve iş yok :)






MALZEMELER :

  • 2 kg. vişne
  • 1 kg. toz şeker
  • 8-10 adet karanfil
  • 1-2 adet kabuk tarçın
  • votka yada konyak
YAPILIŞI :
  1. cam kavanozlara bir kat vişne (çekirdekli), bir kat şeker şeklinde yerleştirin
  2. her kavanoza 1 kabuk tarçın, biraz karanfil ekleyin
  3. 2 ay gölge bir yerde saklayın (ara ara kavanozları sallayın ki şekerler erisin)
  4. sürenin sonunda vişnelerin suyunu süzün, tanelerini ayırın
  5. vişne suyuna önce 2 çay bardağı votka (ya da konyak) ekleyin
  6. sonra tadım işlemine geçebilirsiniz
  7. damak tadınıza uygun hale gelinceye dek alkol ekleyebilirsiniz
     Likörünüz hazır... Tanelerini de sakın atmayın. Çekirdeklerini çıkarıp pasta ve kekler de kullanabilirsiniz. Ya da daha keyiflisi, çikolatayı benmari usulü eritin. Tanelerin bir kısmını çikolataya batırıp, türk kahvesinin yanında likörlü çikolata ikram edin misafirlerinize ;)
     Bir başka sunum da şöyle olabilir... Likörünüze biraz soda, biraz limon suyu ve bol buz ekleyerek yaz aylarında serin bir içecek hazırlayabilirsiniz.
     Fotoğrafçım Ankara'da olduğu için yayınlayamıyorum :) Önümüzdeki hafta sonuna görselleri de eklerim.

     Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder