9 Ocak 2011 Pazar

BADEMLİ KURABİYE

     Merhabalar...sanırım çok uzun aralar veriyorum. Herkes yeni tarifleri bekliyoruz diyor. Artık arka arkaya tarifler geliyor...yani umarım :)
     Bu tarif henüz çok yeni olan bir blogdan, " Kurabiye Kavanozu "ndan... Dün akşam kuzenlerim ve eşleri gelecekleri için hazırlık yaptım. Son anda bu kurabiyeyi denemeye karar verdim. Kafaya taktım ya illa yapılacak. Ama evde ana malzeme olan badem yok..Kuruyemişçiden bademler alındı, sıcak suda bekletilip soyuldu ve blendırdan geçirildi. Ama ne oldu, benim bademler nemli nemli kullanıldı. Olsun, yapılacak dedim yaptım :))
     Herkes  bayıldı tadına, tarifler istendi, yorumlar yapıldı. Bademler kuru olsa görsel olarak daha iyi olurdu eminim. Ama kesin denenmeli dediğim tariflerden biri oldu onu söyleyebilirim.

MALZEMELER :
  •  2 yumurta akı
  • 1/2 cup ( 75 gr )  pudra şekeri
  • 2 cup ( 175 gr. )  çekilmiş badem
  • 1 tatlı kaşığı tarçın ( tarifte 1 yemek kaşığı diyor ama  bu kesinlikle yeterli )
YAPILIŞI :
  1. çekilmiş badem, pudra şekeri ve tarçını bir kapta karıştırın
  2. yumurta aklarını bir çimdik tuz ile koyulaşana kadar çırpın ( cam bir kap kullanın )
  3. koyulaşan yumurta aklarını bir spatula ile kuru karışım ile karıştırın
  4. ceviz büyüklüğünde toplar yapıp yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisine yerleştirin
  5. önceden 180 dereceye ısıttığınız fırında en fazla 12 dk. pişirin 
  6. çıkardığınızda dilerseniz üzerine pudra şekeri serpebilirsiniz
  7. pişmediğini düşünüp panik yapmayın, çünkü acıbadem kurabiyesi gibi nemli bir kurabiye bu.
Afiyet olsun :)












 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder