12 Ocak 2011 Çarşamba

ELMALI KURABİYE'DE YENİ BİR TARZ

    İşte yeni bir tarif :) Bugüne kadar annemin elmalı kurabiyeleri dışında beğendiğim bir tarif olmadı. Ama bu klasik, bildiğimiz tariflerden diil. Bence yapımı çok pratik. Değişiklik istiyorsanız deneyin derim, ben çok beğendim. Sadece ben mi ? Evet sadece ben, çünkü evde tadına baktırabileceğim kimse yok :) Oğluşun zaten böyle tatlarla işi olmaz...Ama onun için süpriz bir tarifim var. Şu an soğumaya bıraktım. Sonuç için sabahı beklemek zorundayım. Yarın akşam yayınlarım belki, kimbilir ;)
   Ama önce elmalı kurabiye...



MALZEMELER :
  • 1 paket petit beure bisküvi
  • 1 su bardağı çekilmiş ceviz
  • 1/2 tatlı kaşığı tarçın
  • 2 adet rendelenmiş elma
  • 2 yumurta
  • 2 çay bardağı şeker
  • 2 çay bardağı elenmiş un
  • 1 paket kabartma tozu
  • üzerine pudra şekeri
YAPILIŞI :
  1. dikdörtgen bir borcama bisküvileri dizin
  2. bir kapta rendelenmiş elma, tarçın ve çekilmiş cevizleri karıştırın
  3. elmalı karışımı bisküvilerin üzerine dökün
  4. ayrı bir kapta yumurtalar ile şekeri iyice çırpın
  5. un ve kabartma tozunu ekleyin ve karıştırın ama çok çırpmayın
  6. karışımı, borcamdaki elmaların üzerini örtecek şekilde dökün
  7. 170 dereceye ısıttığınız fırında yaklaşık 30 dk. pişirin
  8. fırından çıktıktan sonra biraz ılımasını bekleyin
  9. dilerseniz kare kare kesin ya da benim yaptığım gibi kurabiye kalıpları ile kesin, şekilli olsun :)
  10. en son üzerine pudra şekerini eleyerek servis yapın
Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder