13 Ocak 2011 Perşembe

MARSHMALLOW

     Sonunda !!!  Evde marshmallow yapmak istiyordum uzun zamandır. Nedense cesaret edemedim. Ama aklıma takıldı bir kez... Geçen hafta ilk denememi yaptım. Ama yok, olmadı. Kıvam tutmadı, sertleşmedi falan...Dün akşam farklı bir tarifle yeniden denedim. Bingoooo !!! Bu iş tamamdır arkadaşlar :))
     Deneme olacağını düşündüğüm için şekil vermedim. Borcama yayıp, donunca küp küp kestim. Ama artık kıvamı ve tadı tutturdum ya, sık sık marshmallow'lu tariflerle karşınıza çıkarım :)
     Çocukların seveceği bir tarif demiştim ya geçenlerde, oğluma okula götürmesi için verdim, okul dönüşü ilk sorusu " anne marshmallow bitmedi dimi ? "...Arkadaşları kapışmışlar, bizimki pek mutlu ( ben daha da mutlu )..
     Malzemeler arasında göreceğiniz glikoz ( mısır şurubu ) ve toz jelatini pasta malzemesi satan yerlerden, belki büyük aktarlardan ya da benim yaptığım gibi internetten temin edebilirsiniz. Ben malzemelerimin çoğunu " hammaddeler.com " dan sipariş ediyorum.
     Gelelim yapımına...



MALZEMELER :
  • 2 yemek kaşığı toz jelatin ( 21 gr. )
  • 1/2 su bardağı soğuk su ( 125 ml. )
  • 2 su bardağı toz şeker
  • 2/3 su bardağı glikoz
  • 1/4 su bardağı su
  • 1 tutam tuz
  • 1 paket vanilya  
  • tepsiye serpmek için 1 kaşık nişasta, 1 kaşık pudar şekeri karışımı
YAPILIŞI :
  1. toz jelatin ve soğuk suyu mikser ile koyu bir kıvama gelinceye dek çırpın
  2. toz şeker, su ve glikozu bir tencerede kaynatmadan sadece ısıtın ve ocaktan alın
  3. jelatinli karışımı ısıttığınız glikozlu karışıma ilave edin, tuz ve vanilyayı da ekleyip mikser ile 12 dk. (evet tam 12 dk) karıştırın
  4. tepsiye yağlı kağıt serin , pudra şekeri-nişasta karışımından serpin
  5. hazırladığınız karşımı 1.5 cm. yüksekliği geçmeyecek şekilde tepsiye yayın
  6. soğuyunca dolaba koyun ve 1 gece donmasını bekleyin
  7. sabah çıkarıp küp küp kesin 
Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder