27 Şubat 2011 Pazar

MARSHMALLOWLU BİSKÜVİ (BENİMO)

      Bu yıl oğluşun doğum günü kutlamasını evde, kalabalık bir arkadaş grubu ile yaptık. Çocuklar kadar anneler için de güzel bir menü olsun istedim. Her şey çok güzeldi, çok beğenildi :) Tarifleri birer birer yazayım artık dimi ? Önce çocukların favorisinden başlayalım...
     Çocuklar marshmallowlu bisküvileri , " Ebru teyze süpersin " diyerek mideye indirdiler. Bundan güzel övgü olur mu ? Bu arada, bisküvilerin aynı " benimo " tadında olduğunu söylediler :)
     Bisküvilerin sert olmasını istemediğim için kedidili tarifini kullandım. Krema sıkma torbası ile kalın olmayan yuvarlaklar yaptım ve pişirdim. Pişen yuvarlakların üzerlerine marshmallow sürüp diğer yuvarlak ile kapattım. Sonra hazırladığım çikolata sosa batırdım. Bisküvileri çikolata sosa bulamak için en pratik yol 2 adet çatal yardımı ile sosa batırıp çıkarmak. Sosa bulanmış bisküvileri yağlı kağıt üzerine çıkarın ve çikolata donuncaya kadar yerinden oynatmayın. Oynatırsanız altta kalan çikolatanın çoğu dağılıyor.
     Kısaca yapılışını anlatmış oldum. Sadece çikolata sos tarifini vereyim. Diğerleri için eski tariflere göz atın lütfen :)



ÇİKOLATA SOS : Her zaman 1e 1 yöntemi geçerli. Yani 100 gr. çikolata, 100 gr. krema gibi..Biraz da parlaklık isterseniz 1 kaşık kadar tereyağ ekleyebilirsiniz.
Çikolatayı benmari  usulü ile eritin ve kremayı ekleyin. Dilerseniz tereyağını da bu arada ekleyebilirsiniz. Bu kadarrrr :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder