24 Şubat 2011 Perşembe

KURUTULMUŞ DOMATES

     Kurutulmuş domatesi geçtiğimiz yıl kullanmaya başladım. Henüz kendim kurutmaya başlamadım ama hazır aldıklarımı pekçok tarifte kullandım. Şimdilik bundan başlayalım...

MALZEMELER :
  • 10-15 adet kurutulmuş domates
  • sızma zeytinyağ
  • kekik, tane karabiber, biberiye
  • dilerseniz 1-2 diş sarımsak
YAPILIŞI :
  1. domatesleri kaynar suda 3-5 dk. bekletin
  2. bir kavanoza koyup üzerini geçecek kadar zeytinyağ ekleyin
  3. baharatlarını ve sarımsakları ekleyip ağzını kapayın
  4. ertesi sabah kahvaltıya hazır...
NOT : domatesleri ince ince keserek, marul salatalarında veya rakı- balık sofrasında meze olarak da kullanabilirsiniz ;) 

Afiyet olsun....

1 yorum:

  1. çok güzel bi tarif...kurutulmuş domates bütün salatalara ayrı bir tat verirken ,et yemeklerinin yanına garnitür olarakta servis yapılabilinir.ben şahsen bayılıyorum ve bende hazır almak zorunda kalıyorum ..ama sizi tarifinizle uzun süreli dolabımda saklayabilirim...teşekkürler;)

    YanıtlaSil