12 Ocak 2015 Pazartesi

MİNİK EKMEKÇİKLER

Selam...Galiba döndüm :)

Çok pratik bir kahvaltılık ile geldim. Yapımı çok kolay, malzemeler her evde, sürekli bulunan şeyler.

Aslına bakarsanız krep hamurundan bir farkı yok. Kabartma tozu olmamasına rağmen puf puf

kabarıyor. Haydi mutfağa :)


MALZEMELER :
  • 3 yumurta
  • 365 ml süt  (1 su bardağı + 1 çay bardağı)
  • 210 gr un  (1 su bardağı + 1kahve fincanı)
  • 1/2 çay kaşığı tuz
  • peynir (ne çeşit isterseniz. Ben keçi peyniri kullandım)
YAPILIŞI :
  1. Tüm malzemelerin oda sıcaklığında olmasına dikkat edin
  2. yumurtayı çırpın
  3. sütü ekleyip çırpın
  4. bu aşamada mikseri bırakıp çırpma teline geçin ki, ekmekçikler kabarsın
  5. tuz ve unu ekleyip tel ile çok az çırpın
  6. muffin kalıplarınızın 2/3 nü dolduracak kadar hamur dökün. Üzerlerine rendelediğiniz peynirlerden birer tutam koyun. Önceden 200 dereceye ısıttığınız fırında 15 dk pişirin, sonra tepsinin yönünü değiştirip 15 dk daha pişirin. Her fırının pişirme süresi farklı, arada kontrol etmey unutmayın.
Fırından çıkardığınızda "bunların içi boş, hata mı yaptım" diye panik yapmayın. Gerçekten içi boş.

İçine rahatça peynir, reçel, sucuk koyabilirsiniz :)

Ben hamurun bir kısmını muffin kağıtlarına döktüm, bir kısmını da direkt yağladığım muffin kalıbına.

Şekil olarak çok farklı oldular, lezzet tabiki aynı.Süperler..Deneyin :)

Afiyet olsun :)

1 yorum:

  1. Cok güzel olmuslar, ellerine saglik :-) almanyadan selamlar ;-) sibel

    YanıtlaSil