10 Ekim 2010 Pazar

PEYNİRLİ VE TUZLU...

    "Evli ve çocuklu" gibi oldu tarifin ismi :))  Ama uygun bir isim bulamadım. Kurabiye gibi diil, çünkü daha yumuşak. Başkaaa.....Başka bir isim yok. Lezzet çok çok iyi ama. Denenmeli diyorum...Tarif, beğenerek takip ettiğim Cafe Derin's den..



   MALZEMELER :
  • 250 gr. kadar beyaz peynir
  • 100 gr. tereyağ
  • 2 yemek kaşığı yoğurt
  • 1çay kaşığı kabartma tozu
  • tuz ( ben eklemedim, peynir tuzluydu çünkü )
  • 1 yumurta ( beyazı içine, sarısı üzerine )
  • aldığı kadar un
  • üzerine susam
  YAPILIŞI :
  1. oda sıcaklığındaki tereyağ ile rendelenmiş peyniri mikser ile iyice karıştırın.
  2. yoğurt, kabartma tozu,yumurta akı ve unu ilave edin ve elinizle karıştırın
  3. tezgahın üzerinde yaklaşık 1 cm kalınlıkta açın
  4. dilerseniz kurabiye kalıpları ile kesin ve yağlı kağıt serili tepsiye dizin
  5. üzerine yumurta sarısı ve susam serpip 180 derecede üzeri kızarıncaya kadar pişirin.
Afiyet olsun :)

1 yorum:

  1. evli ve çocuklu diilim ..:) ama bunu yaptıktan sonra çoluk çocuğa karışırım artık :)) en kısa zamanda yapıyorum..sevgiler ebru hanım...

    YanıtlaSil