23 Ekim 2010 Cumartesi

LAVAŞ

     Evde lavaş yapmayı aklıma gelir gelmez denedim. Sonuçtan çok emin değildim ama olsun ne kaybederdim ki ? Mayalı hamur hazırladım ve yağsız teflon tavada kızarttım. Odun fırınında yapılan kadar lezzetli olmayabilir belki ama bence süperdi. Beklediğimden çok çok daha iyiydi. Bundan böyle napılmayacak ? Fırından lavaş alınmayacak :)

MALZEMELER :
  • 3 su bardağı un
  • 1 paket instant maya
  • 1 çay kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • su
YAPILIŞI :
  1. unu derin bir kaba alın
  2. tuz, şeker ve mayayı ekleyin
  3. yavaş yavaş su ilave ederek yumuşak bir hamur hazırlayın
  4. en az 30 dk. hamurun kabarmasını bekleyin
  5. mayalanan hamurunuzdan parçalar kopararak, merdane yardımıyla açın
  6. yağsız teflon tavada her iki tarafını da pişirin ( birkaç dakika içinde pişiyor )
Afiyet olsun ....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder