4 Ekim 2010 Pazartesi

SUSAMLI MİNİ SİMİT

  Bu gün bir tane de tuzlu tarifi var. Daha önce mahlepli, tuzlu halka tarifi vermiştim. Ama bu tarif ağzınıza attığınız anda eriyor. Çok beğeneceğinizden şüphem yok. Biliyorum çünkü Ankara ekibi bunu da onayladı :))



MALZEMELER :
  • 200 gr. tereyağ
  • 1 çay bardağı zeytinyağ
  • 2 adet yumurta ( sarısı içine, beyazı dışına )
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 yemek kaşığı sirke
  • 3 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 2 çay kaşığı mahlep ( ben eklemedim, çünkü kalmamıştı )
  • alabildiği kadar un
  • üzerine susam
YAPILIŞI :
  1. tüm malzemeyi yoğurup 30 dk. dolapta bekletin
  2. dinlenmiş hamura istediğiniz şekli verin
  3. herbirine yumurta akı sürüp, susam dökün
  4. önceden 200 dereceye ısıtılmış fırında pişirin
Afiyet olsun :)

3 yorum:

  1. Bu mu benim bayıldığım mini simidin...
    Tadı damağımda hala:)

    YanıtlaSil
  2. Evet tatlım bunlardı :)) Sen gel yine yaparım. Öptüm...

    YanıtlaSil
  3. Ebru Hanım merhaba rica etsem yuvarlak bir un miktarı söyleyebilir misiniz ? Teşekkür ederim elinize sağlık :)

    YanıtlaSil