8 Aralık 2009 Salı

AÇMA

Bugüne kadar pek çok açma tarifi denedim. Ama geçen hafta denediğim tarif "işte budur" dedirtti. Klasik pastane açmasına en yakın tariflerden biri bence. İşte tarif..


MALZEMELER:

  • 2 su bardağı süt
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1 paket yaş maya
  • 2 tatlı kaşığı şeker
  • 2 tatlı kaşığı tuz
  • 5 su bardağı un
  • 2.3 yemek kaşığı kadar tereyağ
  • 1 yumurta ( akı içine, sarısı üzerine )

Üzerine: yumurtanın sarısı ve susam


YAPILIŞI:

  1. Sütü ısıtıp ( kaynatmıyoruz ) , içine yaşmaya ve şekeri karıştırıp mayalanması için yaklaşık 15 dk. dinlendirin.
  2. Unu geniş bir kaba eleyip ortasını açın. Ortasına mayalı sütü, sıvı yağı, yumurta akını ve  tuzu koyup yoğurun. Hamurunuzu yaklaşık 1 saat daha dinlendirin ki iyice kabarsın.
  3. Hamuru 10 eşit parçaya bölün ve herbirini elinizde yuvarlayın.
  4. Herbir parçayı avucunuzda açıp üzerine erimiş tereyağını sürün.
  5. Tereyağlanmış parçayı kalın bir kalem gibi silindir şeklinde yuvarlayın ve heriki ucunu birleştirin.
  6. Yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye dizin ve en az 1 saat daha bu halde bekletin.
  7. Üzerine yumurta sarısı sürdükten sonra susam dökün.
  8. 175 dereceye ısıttığınız fırında üzeri kızarıncaya dek ( yaklaşık 25 dk. ) pişirin.

NOT:


1.Hamuru akşamdan mayalayıp sabah pişirebilirsiniz. Ben bazen öyle yapıyorum. Böylece sabah kahvaltısına sıcacık açmalar hazır oluyor.
2. Verdiğim ölçüler kalabalık bir grup için ideal. Fakat sayınız azsa ölçüleri yarı yarıya azaltın. Çünkü taze taze daha da güzel oluyor...

Afiyet olsun :)

2 yorum:

  1. Ebru Hanım merhabalar, tarifinizi dün denedim ve küçük kızım afiyetle yedi. Yumuşacık puf puf oldular. Anladığım kadarıyla az az yapmak gerikiyor çünkü uzun süre dayanmıyor :) Sevgiyle kalın
    Neşe Camcılar / İstanbul

    YanıtlaSil
  2. Neşe merhaba, haklısın, ölçülerin çok olduğunu belirtmem gerekirdi. Fakat tarifi beğenmene de çok sevindim :) Hemen ekliyorum bu notu.
    Hoşçakal..

    YanıtlaSil