6 Aralık 2009 Pazar

PANCAKE

Eşim Jamie Oliver'ın programlarını hep keyifle izler ve "keşke şöyle bir arkadaşımız olsa" der. Gerçektende programın sonunda Jamie'nin yemeklerini yiyen arkadaşlarının yüz ifadelerini görünce kıskanmamak mümkün diil :) Jamie'nin pancake tarifi de mükemmel. Özellikle pazar kahvaltıları için iyi bir seçenek. Çocuklar kadar büyüklerde çok severek yiyorlar.
Denedim ve gördüm :))



MALZEMELER:

  • 3 yumurta
  • 115 gr. un
  • 14o ml. süt
  • 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • bir fiske tuz
  • 4 tatlı kaşığı toz şeker

YAPILIŞI:

  1. Yumurtanın ak ve sarılarını ayrı kaplara kırın
  2. Yumurta sarılarının olduğu kaba şekeri koyup 2dk. çırpın.
  3. Üzerine süt,un ve kabartma tozunu ekleyin. 1dk. daha çırpın.
  4. Yumurtanın aklarına tuzu ekleyip 4 dk. kadar çırpın. Aklar koyulaşıp sertleşecktir.
  5. Yumurta aklarını tahta bir spatula yardımı ile sarıların olduğu karışıma geniş hareketlerle yedirin.
  6. Çok az yağlı teflon tavaya 1 kepçe kadar döküp her iki yüzünü de pişirin. (Tavanın büyüklüğüne göre 3-4 pancake aynı anda pişirebilirsiniz)

NOT:

Kahvaltıda üzerine reçel, bal ya da çocukların (ve tabiki eşimin) en sevdiği şekliyle nutella sürüp keyifle yiyebilirsiniz ...

Afiyet olsun :)

3 yorum:

  1. ebruş tatilde iki kere yaptım kızım bayıldı özellikle vişne reçeli ve nutelle-ayla valla kilo almamıza sebeb olacaksın çok öptüm.linet

    YanıtlaSil
  2. Linetcim, afiyet olsun canım.Beğenmenize çok sevindim. Öpüyorum..

    YanıtlaSil